![]() |
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
Clique Back no Browser para voltar ou faça Nova Pesquisa |
Capa ainda indisponível |
Título: |
Recordings for the enjoyment of music and the Norton scores, vol. I : from Gregorian chant to Beethoven |
Outros Responsáveis: |
Moniot d'Arras; Guillaume de Machaut; Guillaume Dufay; Josquin Desprez; Johannes Ockeghem; Tylman Susato; Giovanni Pierluigi da Palestrina; Orlande de Lassus; Claudio Monteverdi; John Farmer; Henry Purcell; Antonio Vivaldi; George Frideric Handel; Johann Sebastian Bach; Wolfgang Amadeus Mozart; Franz Joseph Haydn; Ludwig van Beethoven; Joseph Machlis; Kristine Forney
|
|
Publicação: |
New York : Polygram, p1990 |
|
ISRC: |
CD1: 0-393-99166-2; CD2: 0-393-99167-2; CD3: 0-393-99168-2; CD4: 0-393-99169-2 |
|
Descrição Física: | 4 discos (CD) (68, 70, 65, 65 min.) : stereo; 12 cm + 1 livro | |
Notas: | Acompanha o livro com a cota 810.30.MAC|00316; No do Serviço de Aquisições e Tratamento Técnico | |
Área: | Música Clássica | |
Cota: | 300.REC.15355/AD/X+ |
|
FAIXAS* / DESCRIÇÃO: |
Ajuda
|
|||
Disco 1: | |||||
1.
|
|
Haec dies.
|
![]() |
||
2.
|
|
Haec dies (excerpt) (in the style of Léonin).
|
![]() |
||
3.
|
|
Haec dies: discant style.
|
![]() |
||
4.
|
|
O mitissima - Virgo - Haec dies.
|
![]() |
||
5.
|
|
Ce fut en mai / Moniot d'Arras.
|
![]() |
||
6.
|
|
Hareu! hareu! le feu - Helas! ou sera pris confors - Obediens usque ad mortem / Machaut.
|
![]() |
||
Saltarello: | |||||
7.
|
|
Prima pars.
|
![]() |
||
8.
|
|
Secunda pars.
|
![]() |
||
9.
|
|
Tertia pars.
|
![]() |
||
10.
|
|
Alma redemptoris mater / Dufay.
|
![]() |
||
11.
|
|
L'autre d'antan / Ockeghem.
|
![]() |
||
Missa la sol fa re mi: Agnus Dei / Josquin: | |||||
12.
|
|
I (4 voices).
|
![]() |
||
13.
|
|
II (2 voices).
|
![]() |
||
14.
|
|
III (4 voices).
|
![]() |
||
Three dances / Susato: | |||||
15.
|
|
Pavane 'Mile regretz'.
|
![]() |
||
16.
|
|
Ronde I.
|
![]() |
||
17.
|
1.
|
Ronde II.
|
![]() |
||
|
2.
|
Ronde I (without repeats).
|
|
|
|
Pope Marcellius mass: gloria / Palestrina: | |||||
18.
|
|
Gloria in excelsis Deo.
|
![]() |
||
19.
|
|
Qui tollis peccata mundi.
|
![]() |
||
20.
|
|
Bon jour mon coeur / Lassus.
|
![]() |
||
21.
|
|
Ohimè! se tanto amate / Monteverdi.
|
![]() |
||
L'incoronazione di Poppea, act III, scene 7: coronation scene / Monteverdi | |||||
22.
|
|
Sinfonia.
|
![]() |
||
23.
|
|
A te, a te sovrana augusta.
|
![]() |
||
24.
|
|
Sinfonia.
|
![]() |
||
25.
|
|
Pur ti miro pur ti stringo.
|
![]() |
||
26.
|
|
Io son tua speme mia.
|
![]() |
||
27.
|
|
Fair Phyllis / Farmer.
|
![]() |
||
Dido and Aeneas, end of Act III: Dido's lament and finale / Purcell | |||||
28.
|
|
Thy hand, Belinda.
|
![]() |
||
29.
|
|
When I am laid in earth, may my wrongs.
|
![]() |
||
30.
|
|
With drooping wings.
|
![]() |
||
The four seasons, op.8, No.1: spring = Le quattro stagioni: la Primavera / Vivaldi | |||||
31-34.
|
|
Allegro.
|
![]() |
||
35.
|
|
Largo.
|
![]() |
||
36.
|
|
Danza pastorale: allegro.
|
![]() |
||
Disco 2: | |||||
Messiah / Handel | |||||
1-2.
|
|
Part one: Christmas section: overture.
|
![]() |
||
3.
|
|
Part two: Easter section: Hallelujah chorus.
|
![]() |
||
4-5.
|
|
Part three: Redemption section: I know my Redeemer liveth.
|
![]() |
||
6-9.
|
|
The well tempered clavier: prelude and fugue in C minor / Bach.
|
![]() |
||
Cantata No. 80, Ein feste Burg ist unser Gott = A mighty fortress is our God / Bach | |||||
10.
|
|
Ein feste Burg ist unser Gott.
|
![]() |
||
11.
|
|
Mit unsrer Macht ist nichts getan.
|
![]() |
||
12.
|
|
Erwäge doch, Kind Gottes.
|
![]() |
||
13.
|
|
Komm in mein Herzenshaus.
|
![]() |
||
14.
|
|
Und wenn die Welt voll Teufel wär.
|
![]() |
||
15.
|
|
So stehe denn bei Christi.
|
![]() |
||
16.
|
|
Wie selig sind doch die.
|
![]() |
||
17.
|
|
Das Wort, sie sollen lassen stahn.
|
![]() |
||
Lord Nelson mass: credo / Haydn | |||||
18.
|
|
Credo in unum Deum.
|
![]() |
||
19.
|
|
Et incarnatus est.
|
![]() |
||
20.
|
|
Et ressurexit.
|
![]() |
||
Le nozze di Figaro = The marriage of Figaro: secene from act I / Mozart | |||||
21.
|
|
Non so più cosa son, cosa faccio.
|
![]() |
||
22.
|
|
Ah! Son perduto.
|
![]() |
||
23.
|
|
Cosa sento! Tosto andate.
|
![]() |
||
24.
|
|
Onestissima signora.
|
![]() |
||
Disco 3: | |||||
Symphony No. 104 in D major 'London' / Haydn | |||||
1-6.
|
|
Sonata: adagio - allegro.
|
![]() |
||
7-12.
|
|
Andante.
|
![]() |
||
13-15.
|
|
Menuetto: allegro.
|
![]() |
||
16-19.
|
|
Finale: spiritoso.
|
![]() |
||
Piano concerto in C major, K. 467 / Mozart | |||||
20-25.
|
|
Allegro maestoso.
|
![]() |
||
26-28.
|
|
Andante.
|
![]() |
||
29-34.
|
|
Allegro vivace assai.
|
![]() |
||
Disco 4: | |||||
Eine kleine Nachtmusik, K. 525 / Mozart | |||||
1-5.
|
|
Allegro.
|
![]() |
||
6-10.
|
|
Romanze: andante.
|
![]() |
||
11-13.
|
|
Menuetto: allegretto.
|
![]() |
||
14-15.
|
|
Allegro.
|
![]() |
||
Piano sonata in C minor 'Pathétique', op.13 / Beethoven | |||||
16-20.
|
|
Grave - allegro di molto e con brio.
|
![]() |
||
21-25.
|
|
Adagio cantabile.
|
![]() |
||
26-32.
|
|
Rondo: allegro.
|
![]() |
||
Symphony No. 5 in C minor, op.67 / Beethoven | |||||
33-38.
|
|
Allegro con brio.
|
![]() |
||
39-45.
|
|
Andante con moto.
|
![]() |
||
46-48.
|
|
Scherzo: allegro.
|
![]() |
||
49-52.
|
|
Allegro.
|
![]() |
||